تینر پلی اورتان

تینر پلی اورتان ماده ای بی رنگ و شفافمی باشد که سرعت تبخیر بسیار بالایی دارد. برای رقیق کردن و به غلظت رساندن رنگ های پلی اورتان به کار می رود. این تینرها گزینه مناسبی برای افزایش کیفیت فیزیکی و شیمیایی رنگ ها و محصولات پلی اورتان می باشند. تینر پلی اورتان  کارآمد ترین رقیق کننده موجود برای پوشش های صنعتی، صنایع چوب و خودرویی از دسته پلی اورتان دو جزیی، شامل رنگ، کلیر و پرایمر و همچنین ویژه آماده سازی انواع پلی استر غیر اشباع برای اسپری و روان ساختن بر روی سطوح

این محصول  فرآیند اسپری را بهبود می بخشد و به ایجاد سطحی براق، لعاب دار و بدون حباب کمک می کند.

ویژگی های تینر فوری:

از بهترین مواد برای ساخت این محصول استفاده می‌گردد.

برای رقیق کردن رنگ استفاده می شود.

ایجاد غلظت مناسب و یکنواخت محلول برپایه نیترو سلولز است

تینر پلی اورتان چیست؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال که تینر پلی اورتان چیست؟ پوشش های پلی یورتان به دلیل دوام برتر، مقاومت شیمیایی و حفظ براق بودن، اغلب در بخش های مختلفی از جمله ساخت مبلمان، اتومبیل و ساختمان استفاده می شود. با این حال، به دلیل ویسکوزیته بالا و مشکل در پخش یکنواخت و دستیابی به یک سطح صاف، اعمال پوشش های پلی یورتان ممکن است دشوار باشد. تینر پلی اورتان در این شرایط مفید است.

نوعی حلال به نام تینر پلی اورتان به ویژه برای استفاده در پوشش های پلی اورتان ایجاد می شود. از آن برای کاهش ویسکوزیته پوشش استفاده می شود و اجرای آن را ساده تر می کند و سطح صاف تری ایجاد می کند. این مقاله به تعریف، انواع و کاربردهای تینر پلی اورتان و همچنین ترکیب شیمیایی آن می پردازد.

ترکیب شیمیایی تینر پلی اورتان

بسته به سازنده و نوع پوشش پلی اورتان مورد استفاده، ترکیب حلال در تینر پلی اورتان ممکن است تغییر کند. با این حال، ترکیبی از کتون ها، استرها و هیدروکربن های معطر را می توان در اکثر تینرهای پلی اورتان یافت.

به دلیل قدرت حلال زیادشان که به آنها امکان می دهد پوشش پلی اورتان را حل کنند، کتون هایی مانند استون و متیل اتیل کتون (MEK) اغلب در تینرهای پلی اورتان استفاده می شوند. از آنجایی که کتون ها فرار هستند و به سرعت تبخیر می شوند، پوشش می تواند سریعتر خشک شود. با این حال، کتون ها می توانند پوست و چشم را تحریک کنند و بسیار قابل اشتعال هستند.

استرهای بوتیل استات و اتیل استات نیز به طور گسترده در تینرهای پلی اورتان به کار می روند. استرها نسبت به کتون ها کمتر قابل اشتعال هستند و بوی ملایم تری دارند. آنها همچنین حلالیت بالایی دارند و به آنها اجازه می دهد تا پوشش پلی اورتان را تجزیه کنند. از طرف دیگر استرها می توانند باعث تحریک پوست و چشم شوند و در صورت مصرف یا تنفس می توانند خطرناک باشند.

به دلیل قدرت حلالیت زیاد و سرعت تبخیر سریع، هیدروکربن های معطر مانند تولوئن و زایلن در تینرهای پلی یورتان مختلف به کار می روند. با این حال، هیدروکربن های معطر بسیار قابل اشتعال هستند و در صورت استنشاق می توانند باعث سرگیجه، سردرد و حالت تهوع شوند.

تینر پلی اورتان برای چه مواردی استفاده می شود؟

تینر پلی اورتان
تینر پلی اورتان

تینر پلی اورتان حلالی است که برای کاهش ویسکوزیته و ضخامت پوشش های پلی اورتان استفاده می شود. پوشش های پلی اورتان به طور گسترده ای برای حفظ و بهبود ظاهر سطوح مختلف در بخش های مختلف از جمله خودروسازی، ساخت و ساز، تولید مبلمان و کاربردهای دریایی استفاده می شود. پوشش های پلی یورتان به دلیل دوام، مقاومت شیمیایی و حفظ براق بودنشان به خوبی شناخته شده اند. با این حال، به دلیل ویسکوزیته بالا، استفاده از آنها دشوار است.

پوشش پلی یورتان با استفاده از تینر پلی اورتان نازک می شود تا ویسکوزیته آن کاهش یابد و اجرای آن ساده تر شود و سطح صاف تری ایجاد شود. این اجازه می دهد تا پوشش به طور یکنواخت اعمال شود و به تمام شکاف های سطح پوشیده شده نفوذ کند. تینر پلی اورتان نیز به جریان و تراز شدن پوشش کمک می کند و در نتیجه ظاهر حرفه ای تری به وجود می آورد.

در نتیجه، تینر پلی اورتان برای موارد زیر استفاده می شود:

  1. ویسکوزیته پوشش های پلی اورتان را کاهش دهید
  2. اعمال پوشش را آسان تر کنید
  3. یک روکش صاف تر ایجاد کنید
  4. بهبود جریان و تسطیح پوشش
  5. اجازه دهید پوشش به تمام شکاف های سطح تحت پوشش نفوذ کند
  6. افزایش ظاهر سطوح مختلف

سطوح را در برابر شرایط سخت محیطی مانند اشعه UV، رطوبت و مواد شیمیایی محافظت کنید.
لازم به ذکر است که تینر پلی اورتان یک ماده شیمیایی خطرناک است که باید با احتیاط رفتار کرد. هنگام کار با تینر پلی یورتان، اقدامات احتیاطی مناسبی مانند پوشیدن تجهیزات حفاظت فردی مناسب و نگهداری آن در مکانی خنک، خشک و دارای تهویه مناسب باید رعایت شود.

کاربردهای تینر پلی اورتان

کاربردهای تینر پلی اورتان
کاربردهای تینر پلی اورتان

تینر پلی اورتان در بسیاری از بخش ها از جمله خودروسازی، ساخت و ساز، تولید مبلمان و کاربردهای دریایی استفاده می شود. نقش اصلی تینر پلی یورتان کاهش ویسکوزیته پوشش های پلی یورتان است که اجرای آن ها را ساده تر می کند و سطح صاف تری ایجاد می کند. در زیر برخی از معمول ترین کاربردهای تینر پلی اورتان آورده شده است.

برنامه های کاربردی خودرو

پوشش های پلی اورتان به دلیل دوام استثنایی، مقاومت شیمیایی و حفظ براق بودن، به طور گسترده ای در بخش خودرو استفاده می شود. پوشش های پلی اورتان برای محافظت از سطوح خودرو در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند اشعه UV، رطوبت و مواد شیمیایی استفاده می شود.

در مصارف خودرویی، از تینر پلی اورتان برای کاهش ویسکوزیته پوشش استفاده می‌شود که اجرای آن را ساده‌تر می‌کند و سطح صاف‌تری ایجاد می‌کند. پوشش های پلی اورتان را می توان به روش های مختلفی مانند اسپری، قلم مو یا غلتکی اعمال کرد. برای به دست آوردن ویسکوزیته و کیفیت جریان لازم، تینر پلی اورتان بر اساس توصیه های سازنده روی پوشش اعمال می شود.

کاربردهای ساخت و ساز

پوشش های پلی اورتان معمولاً در بخش ساخت و ساز برای حفظ و زیباسازی سطوح مختلف مانند بتن، فولاد و چوب استفاده می شود. پوشش های پلی یورتان به دلیل دوام زیاد، مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر آب و هوا، به طور گسترده در کف، دیوارها و سقف ها مورد استفاده قرار می گیرند.

در کاربردهای ساختمانی، از تینر پلی اورتان برای کاهش ویسکوزیته پوشش استفاده می‌شود که اجرای آن را ساده‌تر می‌کند و سطح صاف‌تری ایجاد می‌کند. پوشش های پلی اورتان را می توان به روش های مختلفی مانند اسپری، قلم مو یا غلتکی اعمال کرد. برای به دست آوردن ویسکوزیته و کیفیت جریان لازم، تینر پلی اورتان بر اساس توصیه های سازنده روی پوشش اعمال می شود.

برنامه های کاربردی ساخت مبلمان

پوشش های پلی اورتان معمولاً در تجارت مبلمان برای محافظت و بهبود ظاهر سطوح مختلف مانند چوب، فلز و پلاستیک استفاده می شود. پوشش های پلی یورتان به دلیل دوام فوق العاده، مقاومت شیمیایی و حفظ براق بودن، به طور گسترده در مبلمان، کابینت ها و سایر محصولات خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

در ساخت مبلمان، از تینر پلی اورتان برای کاهش ویسکوزیته پوشش استفاده می‌شود، که اجرای آن را ساده‌تر می‌کند و سطح صاف‌تری ایجاد می‌کند. پوشش های پلی اورتان را می توان به روش های مختلفی مانند اسپری، قلم مو یا غلتکی اعمال کرد. برای به دست آوردن ویسکوزیته و کیفیت جریان لازم، تینر پلی اورتان بر اساس توصیه های سازنده روی پوشش اعمال می شود.

انواع تینر پلی اورتان

خرید تینر پلی اورتان
خرید تینر پلی اورتان

تینرهای پلی اورتان به سه نوع تینر معمولی، تینر سریع و تینر کند طبقه بندی می شوند.

رایج ترین نوع تینر پلی اورتان تینر استاندارد است. آنها ترکیبی از حلال ها هستند که به منظور کاهش ویسکوزیته پوشش پلی یورتان تا حدی است که به راحتی اعمال می شود. تینرهای استاندارد به آرامی تبخیر می شوند و به پوشش اجازه می دهند تا سطح صاف شود.

تینرهای سریع برای کاهش سریع ویسکوزیته پوشش های پلی یورتان طراحی شده اند و به آنها اجازه می دهد سریعتر خشک شوند. تینرهای سریع دارای حلال هایی هستند که به سرعت تبخیر می شوند و اجازه می دهند پوشش در زمان کمتری خشک شود. از طرف دیگر، تینرهای سریع ممکن است باعث شوند که پوشش خیلی سریع خشک شود و در نتیجه یک سطح خشن ایجاد شود.

تینرهای تاخیری برای به تأخیر انداختن سرعت تبخیر پوشش پلی یورتان طراحی شده اند و باعث می شوند که سطح آن صاف شود و سطح صافی ایجاد کند. رقیق کننده های آهسته شامل حلال هایی با تبخیر آهسته هستند که به پوشش اجازه می دهد تا جریان یابد و صاف شود. از طرف دیگر، تینرهای آهسته ممکن است زمان خشک شدن پوشش را طولانی تر کنند، که می تواند در کاربردهای خاص مشکل ساز باشد.

برنامه های کاربردی دریایی

پوشش های پلی اورتان به طور گسترده ای در بخش دریایی برای حفظ و زیباسازی قایق ها، کشتی ها و سایر کشتی های آبی استفاده می شود. پوشش های پلی اورتان برای محافظت از سطوح قایق و کشتی در برابر شرایط سخت دریایی مانند آب دریا، نور خورشید و مواد شیمیایی استفاده می شود.

در کاربردهای دریایی، از تینر پلی یورتان برای کاهش ویسکوزیته پوشش استفاده می شود که اجرای آن را ساده تر می کند و سطح صاف تری ایجاد می کند. پوشش های پلی اورتان را می توان به روش های مختلفی مانند اسپری، قلم مو یا غلتکی اعمال کرد. برای به دست آوردن ویسکوزیته و کیفیت جریان لازم، تینر پلی اورتان بر اساس توصیه های سازنده روی پوشش اعمال می شود.

خرید تینر پلی اورتان

هم اکنون  نمایندگی پلی اورتان درتهران و کرج به مدیریت سعید جعفری طیف گسترده ای از تینرها و از جمله انواع رنگهای پلی اورتان _سیلر- کیلر (مات- براق- نیمه مات)- رنگ سفید آستری- رنگ سفید تمام کننده(براق- مات- نیمه مات)  انواع سمباده را عرضه بازار می کند. شما عزیزان می توانید به صورت حضوری و انلاین سفارش خود را ثبت کنید.

مشخصات فنی تینر پلی یورتان پولچم  :

     کد فنی       TP.10.00
      وزن         12
     نماندگی        تهران ||_ کرج

شماره تماس مدیریت و کارشناس فروش:
📞09127365701 مدیریت اقای سعید جعفری
📞09924005482 کارشناس ترکیب رنگ آقای مرتضی دارابی
📞09193608220 آقای جعفری
📞09385550160 خانم دارابی
📞09021438106

 

دیدگاهتان را بنویسید