آموزش گام به گام نحوه آماده سازی و رنگ آمیزی سطوح چوبی

آموزش گام به گام نحوه آماده سازی و رنگ آمیزی سطوح چوبی

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

گام به گام: نحوه آماده سازی و رنگ آمیزی سطوح چوبی مانند یک حرفه ای

آماده‌سازی بسیار مهم است و تلاشی که در این مرحله انجام می‌دهید به شما پاداش می‌دهد که رنگی حرفه‌ای به نظر برسد و سال‌ها دوام داشته باشد. این که چه آماده سازی باید انجام دهید بستگی به این دارد که آیا چوب قدیمی را رنگ آمیزی می کنید یا برای اولین بار کارهای چوبی را نقاشی می کنید.

برای محافظت از کف، ملحفه های محافظ سنگین بچینید و هر مبلمانی را که نمی توانید از اتاق جدا کنید با ورقه های گرد و غبار بپوشانید.
قبل از اینکه بتوانید رنگ آمیزی کنید، مطمئن شوید که آثار چوبی عاری از کثیفی، گرد و غبار و کثیفی هستند و تمام عیوب، مانند حباب، ترک و پوسته پاک شده یا پر شده باشند.

رنگ آمیزی سطوح چوبی می تواند یک پروژه DIY بسیار رضایت بخش باشد. یک لایه رنگ تازه می تواند مبلمان چوبی، درها یا سازه های بیرونی شما را به طور کامل متحول کند و به آنها جان تازه ای بدهد. با این حال، این فرآیند بیش از اعمال رنگ را شامل می شود – آماده سازی مناسب کلید اصلی است. در اینجا راهنمای گام به گام شما در مورد نحوه آماده سازی و رنگ آمیزی سطوح چوبی مانند یک حرفه ای با استفاده از رنگ چوب است.

قبل از شروع، به یاد داشته باشید که موفقیت پروژه نقاشی شما در کیفیت محصولاتی است که استفاده می کنید. در کنت بلکسیل، ما طیف وسیعی از رنگ‌های چوبی با کیفیت بالا و آسترها و لایه‌های زیرین را برای پروژه شما ارائه می‌دهیم.

مراحل آماده سازی و رنگ آمیزی سطوح چوبی

 آماده سازی و رنگ آمیزی سطوح چوبی

  • مرحله 1: مواد خود را جمع آوری کنید

قبل از شروع، مطمئن شوید که تمام مواد لازم را در دسترس دارید. این شامل کاغذ سنباده، پرکننده چوب، پرایمر با کیفیت خوب، رنگ چوب انتخابی شما و ابزارهای نقاشی مانند برس یا غلطک است.

  • مرحله 2: سطح را تمیز کنید

با تمیز کردن سطح چوبی خود شروع کنید تا هرگونه کثیفی یا گرد و غباری که می تواند در چسبندگی رنگ شما اختلال ایجاد کند پاک کنید. آب صابون ملایم و یک پارچه نرم باید برای اکثر سطوح مفید باشد. قبل از رفتن به مرحله بعد از خشک شدن کامل سطح اطمینان حاصل کنید.

  • مرحله 3: سطح را سنباده بزنید

سنباده زدن چوب یک مرحله حیاتی است. این فرآیند نه تنها سطح را صاف می کند بلکه به چسبندگی بهتر پرایمر و رنگ نیز کمک می کند. با یک کاغذ سنباده درشت شروع کنید و به یک سنگ ریزه ریزتر برای یک روکش صاف بروید. به یاد داشته باشید که پس از سمباده زدن گرد و غبار را پاک کنید.

  • مرحله 4: هر شکافی را پر کنید

چوب را از نظر وجود ترک یا سوراخ بررسی کنید. اگر موردی پیدا کردید، از پرکننده چوب برای صاف کردن سطح استفاده کنید. هنگامی که پرکننده خشک شد، آن را سمباده بزنید تا مطمئن شوید که با بقیه سطح هم سطح است.

رنگ آمیزی سطوح چوبی

  • مرحله 5: پرایمر را اعمال کنید

پرایمر به عنوان پایه ای برای رنگ شما عمل می کند و به چسبندگی بهتر آن کمک می کند و لایه ای ایجاد می کند که از نمایان شدن لکه ها جلوگیری می کند. یک لایه پرایمر چوب با کیفیت بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. ما یک آستر چوب با کیفیت از برندهای مطرح مانند Farrow & Ball را توصیه می کنیم.

  • مرحله 6: چوب را رنگ کنید

اکنون، شما آماده نقاشی هستید. رنگ چوب را با حرکات نازک و یکنواخت بمالید. برای بهترین نتیجه، دو لایه را اعمال کنید، اجازه دهید هر لایه قبل از استفاده از لایه بعدی کاملا خشک شود.

مراحل آماده سازی و رنگ آمیزی سطوح چوبی

  • مرحله 7: رنگ را مهر و موم کنید

اگرچه این مرحله اختیاری است، استفاده از یک درزگیر شفاف می تواند از رنگ شما محافظت کند و طول عمر آن را افزایش دهد. این به ویژه برای سازه های چوبی در فضای باز مفید است.

با انجام این مراحل، می توانید اطمینان حاصل کنید که سطوح چوبی خود نه تنها خیره کننده به نظر می رسند، بلکه در آزمون زمان نیز مقاومت می کنند. به یاد داشته باشید، راز موفقیت آمیز بودن رنگ آمیزی در آماده سازی دقیق و استفاده از رنگ و آستر با کیفیت بالا نهفته است. آیا آماده تغییر سطوح چوبی خود هستید؟ برای دریافت مشاوره و پشتیبانی همزمان با شروع سفر طراحی داخلی خود با تیم متخصص ما تماس بگیرید.

نمایندگی انحصاری پلی اورتان پولچم در کرج انواع رنگ های پلی اورتان را برای شما عزیز با دستگاه تمام اتومات ترکیب میکند.

برای ثبت سفارش با کارشناسان فروش نمایندگی پلی اورتان تماس بگیرید.

09193608220

همچنین بخوانید:

رنگ پلی اورتان در دکوراسیون داخلی


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

هاردنر پلی اورتان چیست ؟
ساخت رنگهای رال و ان سی اس با دستگاه تمام اتومات 
معرفی پلی اورتان پاششی + مزایا و کاربردها
بررسی مزایا و معایب کابینت پلی اورتان
پلی اورتان چیست ؟
انواع روکش های پلی اورتان چیست؟
دستگاه ترکیب رنگ پلی اورتان
دستگاه تمام اتومات ترکیب رنگ آلمانی(پلی اورتان پولچم)
رنگ پلی اورتان در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید